سبد خرید خالي مي باشد

مانیتورینگ ایستگاه‌های فرستنده های تلویزیونی

(0 رای‌ها)

فرمت TS (به طور دقیق‌تر MPEG Transport Stream که در اکثر موارد به اختصار Transport Stream گفته می‌شود)، یک فرمت دیجیتال برای ارسال و ذخیره‌سازی داده‌های ویدئو، صدا و PSIP است. ورودی فرستنده‌های دیجیتال معمولا از نوع TS هستند. یکی از موضوعات مهم در ایستگاه‌های این نوع فرستنده‌ها، پایش و مانیتورینگ محتوای دریافتی برای ارسال توسط فرستنده است تا درصورت وجود اشکال در کیفیت محتوایی که قرار است ارسال شود هرچه زودتر مسئولان مربوطه درجریان قرار گرفته و مشکل را برطرف نمایند.
سیستم مانیتورینگ فرستنده‌ها، به همین منظور طراحی شده است و علاوه بر کیفیت ورودی‌های TS، توان و مشخصات خروجی فرستنده‌ها را نیز می‌تواند با یک گفتگوی مبتنی بر پروتکل استاندارد SNMP از فرستنده دریافت کرده و مانیتور کند. مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم که در ایستگاه‌های فرستنده پرقدرت یا کم قدرت دیجیتال تلویزیونی کاربرد دارد به شرح زیر است:
1. تشخیص قطع شدن TS ورودی بر اساس پارامترهای آن مانند Error CC و PID Loss
2. استخراج تنظیمات مناسب براساس پارامترهای TS که در شرایط مختلف، قطع شدن ورودی را به درستی گزارش دهد.
3. تولید آلارم صوتی برای اختلال‌های سیگنال دریافتی با امکان تعریف آستانه اختلال نمایش پارامترهای توان و MER فرستنده و تعریف پراب مناسب، جهت گزارش مشکل فرستنده دیجیتال بر اساس پروتکل SNMP
4. پشتیبانی از حداقل چهار بسته TS
5. خروجی وب بیس
6. قابلیت ذخیره و نگهداری تا ۵۰۰۰ اتفاق ثبت شده (Log Event)
7. ورودی و خروجی‌ها:
• ورودی TS Over IP
• خروجی Web
• خروجی صدا و تصویر (HDMI)

در حال حاضر شرکت مهندسی سامانه‌های عصر تمدن تنها سازنده سیستم مانیتورینگ TS در داخل کشور است و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پس از تایید عملکرد اولین نمونه سفارش داده شده، چند نمونه دیگر از این سیستم را هم خریداری نموده است.


  مالتی ویو , مانیتورینگ , ایستگاه های پرقدرت تلویزیونی دیجیتال
  01  خرداد  1401 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است