سبد خرید خالي مي باشد

دانستنی‌های سیستم مانیتورینگ حرفه‌ای صدرا

(0 رای‌ها)

یکی از دغدغه‌های مشاغلی که مستقیما با رصد و پایش تصاویر ماهواره‌ای و تلویزیونی سروکار دارند، وجود ابزاری‌ مناسب است که نیازهایشان را به درستی برطرف کند.

تصور کنید موسسه یا سازمانی لازم است برای بررسی محتوای چندین شبکه تلویزیونی (ماهواره‌ای یا غیر ماهواره‌ای)، آن شبکه‌ها را دریافت و ضبط کند. برای این کار ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش استفاده از یک یا چند دستگاه ست‌تاپ‌باکس (STB) برای این منظور است. به این صورت که شبکه‌های دریافت شده توسط این STB‌ها، هر یک روی یک مانیتور نمایش داده و در صورت نیاز روی حافظه متصل به STB ضبط می‌شود.

این روش ضمن این که از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست که این مهم‌ترین حسن آن هم هست، از اشکالات متعددی نیز برخوردار است:

  • پراکندگی و تعدد زیاد تجهیزات و محتواهای ضبط شده.
  • نیاز به نیروهایی با توجه و دقت زیاد نسبت به نیازهای مانیتورینگ (آمادگی برای استارت کردن فرآیند ضبط، برداشتن و پاک کردن محتواهای ضبط شده به طور دستی برای جلوگیری پر شدن حافظه و ...)
  • فایل‌های در حال ضبط روی حافظه‌ها، تا تکمیل نشدن فرآیند ضبط، قابل استفاده نیستند.
  • در صورتی که تعداد شبکه‌های مورد نظر برای مانیتورینگ همزمان زیاد باشد، به تعداد زیادی مانیتور نیاز است و فضای مورد نیاز برای این کار قابل توجه خواهد بود.
  • زمان‌بندی ضبط در اکثر STB ها قابل مدیریت نیست.

شرکت مهندسی سامانه‌های عصر تمدن با سال‌ها تجربه در عرضه محصولات رسانه‌ای، تولیدکننده تجهیزات سیستم پایش شبکه‌‌های تلویزیونی با نام تجاری SADRA (صدرا) است و سال‌هاست آن را به مشتریانی که در این حوزه فعالند ارائه می‌کند.

سیستم مانیتورینگ صدرا (SADRA Monitoring) شامل  پک سرور، نرم‌افزار مانیتورینگ ، کارت‌های ریسیور و تیونر (DVB-S/S2, DVB-T/T2) و همچنین هارد برای ذخیره اطلاعات دریافت شده است که بنا بر درخواست مشتری و متناسب با نیازهای او سفارشی‌سازی می‌شود. در کنار این سیستم، نرم‌افزارهای دیگری نیز ارائه می‌شود که فرآیند مانیتورینگ حرفه‌ای را بسیار ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کند:

نرم‌افزار بازپخش صدرا (SADA Viewer):  برای نمایش‌ شبکه‌ها و بازبینی فایل‌ها‌ی ضبط شده یا در حال ضبط و دسترسی به برنامه‌های رصد شده با جستجو در راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG) استفاده می‌شود. علاوه بر امکانات ذکر شده، امکان برش و برداشتن بخشی از فایل‌های ضبط شده به صورت کلیپ، تغییر فرمت کلیپ‌ها به یک فرمت متداول و درصورت نیاز اصلاح و تکمیل EPG نیز وجود دارد.

نرم‌افزار ویدئووال (Video Wall): برای دیدن همزمان چندین شبکه‌ روی یک یا دو مانیتور به صورت موزائیکی استفاده می‌شود. چینش شبکه‌ها توسط بهره‌بردار نهایی قابل انتخاب است. برای نیازهای حرفه‌ای مشابه آنچه در اتاق‌های مانیتورینگ لازم است، این نرم‌افزار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار تولید موزائیک (Mosaic Generator): با استفاده از این نرم‌افزار ویدئویی تولید می‌شود که ترکیبی موزائیکی از تعدادی شبکه است. چینش قطعات موزائیک توسط مدیر سیستم طراحی می‌شود. در این روش با استفاده از یک استریم واحد، بهره‌برداران زیادی به طور همزمان می‌توانند شبکه‌های متعدد را در یک قاب تصویر ببینند.

نرم‌افزار بازبینی تحت اندروید (Android App): با استفاده از این نرم‌افزار و با کمک تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید، نیاز به کامپیوتر برای بازبینی برطرف می‌شود.

علاوه بر نرم‌افزارهای فوق نرم‌افزار مالتی‌ویو نیز که برای مانیتورینگ فنی محتواهای دریافت شده استفاده می‌شود، توسط شرکت ارائه شده است.


  ویدئووال , نرم‌افزار SADRA Viewer , نرم‌افزار موزائیک , نرم‌افزار بازبینی تحت اندروید , مانیتورینگ
  11  آبان  1401 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است