سبد خرید خالي مي باشد

نرم‌افزار مدیریت ویدئو وال‌های استودیویی

(0 رای‌ها)

مدیریت نمایش تصاویر در مانیتورهای بزرگ با استفاده از نرم‌افزارهای ویدئووال انجام می‌پذیرد که شرکت ساعت برای این منظور دو نرم‌افزار با کاربردهای زیر طراحی کرده است:

  • نمایش چندین ویدئو در یک مانیتور و یا یک مجموعه از مانیتورها و با فرمت و چیدمان قابل تنظیم. این سیستم بیشتر برای اتاق‌های مانیتورینگ استفاده می‌شود که در یک فضای محدود می‌خواهند امکان نمایش تعداد زیادی تصویر را داشته باشند. برای آشنایی با این محصول شرکت ساعت لینک SIMA Videowall مراجعه بفرمایید.
  • نمایش یک ویدئوی واحد و یا ترکیبی از تصاویر که با یکدیگر میکس شده‌اند در چند مانیتور بزرگ. محصول شرکت ساعت برای این کاربرد SIBA Videowall است و این محصول بیشتر مناسب استودیوها طراحی شده است.

محصول نر‌م‌افزاری ویدئووال سیبا امکان نمایش بزرگترین تصاویر و با بالاترین کیفیت تا رزولوشن 16K را برای نمایش روی چندین مانیتور که با یکدیگر قرار است تصویر ویدئووال را تشکیل دهند، فراهم می‌کند.

یکی از موضوعاتی که در نمایش بر روی نمایشگرهای ویدئووال‌ وجود دارد این است که با توجه به طراحی استودیو، نسبت ابعاد نمایشگر ممکن است در نسبت‌های استاندارد نباشد.

نسبت استاندارد ابعاد صفحه‌های نمایشگر ۱۶ به ۹ و با رزولوشن‌های مختلف وجود دارد که بعضی از آنها در جدول زیر آمده است:

بعضی کیفیت‌های استاندارد
تعداد پیکسل‌های ارتفاع نمایشگر
تعداد پیکسل‌های عرض نمایشگر
FHD
1,080
1,920
4K
2,160
3,840
8K
4,320
7,680
16K
8,640
15,360

با ترکیب و چیدمان نمایشگرهای استاندارد در کنار یکدیگر، ممکن است ابعادی حاصل شود که نسبت آن دیگر ۱۶ به ۹ نباشد. نرم‌افزار SIBA Videowall برای این ابعاد در ظاهر غیراستاندارد که از تعدادی نمایشگر استاندارد ایجاد شده است نیز مشکلی ندارد و امکان مدیریت این ویدئووال‌ها را نیز دارد. در حال حاضر این نرم‌افزار تا رزولوشن 16K را می‌تواند پشتیبانی کند.

سایر امکانات نرم‌افزار نظیر تعریف حالت‌های پیش‌فرض برای نمایش و مدیریت وضعیت‌های گذرا و Transition‌ها نیز در سرعت عمل کارگردان و عوامل استودیو بسیار موثر است.

تصویر ۱ نمایشی از یک ویدئووال با ابعاد ۳۲ به ۹ است که در صورت استفاده از مانیتورهای 4K لایسنس مورد نیاز برای مدیریت این ویدئووال باید 8K باشد.

تصویر ۲ نیز یک ویدئووال با ابعاد مشابه تصویر ۱ را نمایش می‌دهد. در این ویدئووال یک تصویر به عنوان بک‌گراند روی کل ویدئووال نمایش داده شده است و چهار آبجکت ویدئوی دیگر هم وجود دارد که کارگردان می‌تواند آنها را روی ویدئووال با Transitionهای مورد نظر جابجا کند و یا تغییر ابعاد دهد.


  28  آبان  1402 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است