سبد خرید خالي مي باشد

پرسش و پاسخ با آقای دکتر فاتحی

(2 رای‌ها)

شما مخاطبان گرامی را دعوت می‌کنیم به خواندن مصاحبه فنی که با آقای دکتر فاتحی از مدیران محترم شرکت ساعت، انجام شده است. در این پرسش و پاسخ سعی شده تا محصولات مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند.

محصول SAMA HSM (نرم‌افزار بکاپ یا پشتیبان سما) برای نگهداری مطمئن و طولانی‌مدت منابع با حجم زیاد کاربرد دارد و حجم زیاد داده‌ها را در رسانه نوارهای مغناطیسی ذخیره می‌کند و در مواقع لازم، بازیابی می‌کند و به صورت Stand alone و به صورت کتابخانه‌ رباتیک قابل استفاده است. در نسخه جدید تلاش کردیم تا کاربران با دانش فنی کمتر نیز بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند و کاربری آن در حد کپی کردن فایل در ویندوز آسان می‌باشد.

با توجه به اینکه از آرشیو تعریف‌های متعددی وجود دارد شرکت ساعت برای برخی از این تعاریف، محصول ارائه کرده است. نرم‌افزار HSM برای نگهداری مطمئن و طولانی‌مدت منابع است. ولی نرم‌افزار SAMA Archive برای فراهم کردن دسترسی سریع به منابع انبوه رسانه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده است. به‌ طوری که نرم‌افزار نوع و فرمت منابع را شناسایی می‌کند و متناسب با درخواست کاربران تمام یا بخشی از منبع مورد نظر را (Partial access) در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نکته اصلی محصول SAMA Archive ارائه بخشی از فایل طولانی مدت صوتی تصویری، بدون بریدن فایل است و با ارتباط داده‌های توصیفی و فایل‌های رسانه‌ای، دسترسی به منبع مورد نظر با سرعت زیادی اتفاق می‌افتد.

با توجه به تغییر تکنولوژی سیگنال‌رسانی صدا و تصویر از دیجیتال به IP، محصولات جدید شرکت ساعت در بستر IP و به صورت استریم ارائه شده است. محصول IP Transcoder سیگنال صدا و تصویر را با استاندارد ITU تولید و مدیریت می‌کند. به طوری که پهنای باند مورد نظر در هر بستری را تولید می‌کند و امکان مدیریت پهنای باند را با تغییر، بازتولید و تثبیت پهنای باند سیگنال تولیدشده فراهم می‌کند. در این راستا امکان تجزیه تحلیل و نظارت بر سیگنال‌های DVB-T فراهم شده است.

  • چه زمانی و چرا به سراغ تولید نرم‌افزار سیبا (SABA Studio) رفتید؟ لطفا مزایای این محصول را بیان کنید تا بیشتر با این محصول آشنا شویم.

در ادامه تحول سیگنال رسانی استفاده از بستر اینترنت برای پخش صدا و تصویر لازم دیدیم که مشابه استودیوهای رادیویی و تلویزیونی را به صورت مجازی و قابل استفاده در بستر اینترنت نیز فراهم کنیم. محصول سیبا یا صبا استودیو در واقع یک استودیوی تلویزیونی است که به صورت نرم‌افزاری و در بستر اینترنت اجرا شده است. استودیوی مجازی امکان دریافت سیگنال‌های رسانه‌ای را با فرمت آی پی استریم و سیگنال SDI داشته و خروجی آن به صورت استریم به هر مقصدی در بستر IP ارسال می‌شود.

  • لطفا درباره محصول پرکاربرد ویدئووال (SIMA Videowall) بفرمایید. آیا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی این محصول دارید؟ کدام شرکت ها بیشتر از این محصول استفاده می‌کنند؟

با توجه به افزایش زیاد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دیجیتال امکان نظارت و پایش آنها با سیستم های سنتی مشکل می‌باشد. بنابراین برای ساماندهی پایش رسانه‌های دیجیتال، محصول مانیتورینگ و ویدئووال را ارائه کردیم و پیرو تحول سیگنال‌های رسانه‌ای از SDI به IP محصول جدید مانیتورینگ شرکت در بستر IP ارائه شده است. محصولات اصلی مجموعه مانیتورینگ عبارتند از صدرا سرور (Monitoring Server)، ویدئووال (Videowall) ، شاهد صدرا (SADRA Viewer) و مالتی‌ویو (Multiview). با توجه به کاربرد زیاد فناوری IP محصولات قبلی شرکت ساعت یکی پس از دیگری برای استفاده در بستر IP به‌روز رسانی می‌شوند. برخی از محصولات پرکاربرد شرکت ساعت مثل اتوماسیون رادیو و محصولات مرتبط با آن که روی ویندوز XP توسعه پیدا کرده بودند برای استفاده در ویندوز 10 به‌روز رسانی شده‌اند. علاوه بر مراکز صدا و سیما، سازمان‌ها، وزارتخانه ها شرکت های تبلیغاتی و رسانه‌ای برای پایش محتوای مورد نظر می‌توانند از محصول مانیتورینگ و نرم‌افزار ویدئووال استفاده کنند.

  • درباره ویژگی‌های اتوماسیون رادیو که تقریبا در تمام رادیوهای سراسری و استانی استفاده می‌شود، بفرمایید.

اتوماسیون رادیو که از سال ۱۳۸۴ به عنوان محصول شرکت ساعت ارائه شد به مرور در تمام مراکز استانی رادیو نصب شده است. این اتوماسیون همه مراحل کار صدا شامل تولید آرشیو پخش، ضبط شاهد، ضبط تلفنی و نظارت را در بر می‌گیرد. همچنین رادیوهای سراسری در بخش تولید از سال ۱۳۸۷ از اتوماسیون رادیوی شرکت استفاده می کنند. ضبط شاهد اتوماسیون رادیو برای ضبط همه شبکه های رادیوی سراسری با استانداردهای برودکست و باز پخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.


  23  آذر  1400 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است