سبد خرید خالي مي باشد

پرسش و پاسخ با مدیر فنی شرکت ساعت

(0 رای‌ها)

1- آقای مهندس کوهستانی لطفا بفرمایید چند سال است که شرکت ساعت فعالیت خود را آغاز کرده؟ و در چه حوزه‌ای اقدام به تولید کرده است؟
   شرکت از سال 79 ثبت شده و از سال 80 به صورت فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی و تولید نرم‌افزارهای سفارش مشتری، فعالیت خود را آغاز کرده است.


2- لطفا در مورد محصولات و مخاطب آنها توضیح بفرمایید.
   ساعت در ادامه فعالیتهای خود در حوزه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، محصولات سفارشی و اختصاصی طراحی و تولید کرده است.


3- تا چه میزان در تولید نرم‌افزارها ، نیاز بازار را می‌سنجید؟
   بیشتر محصولات شرکت به صورت سفارش مشتری تولید می‌شوند. به این معنی که نیازها و چالش‌های اصلی مشتریان را شناسایی کرده و برای آنها راهکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه می‌کنیم. اما بعضی محصولات متناسب با شناخت خودمان از بازار توسعه پیدا کرده‌اند.


4- یکی از نرم افزارهای جدید شرکت ساعت را معرفی می‌کنید؟
   نرم‌افزار نظارت بر عملکرد ایستگاه‌های فرستنده‌های تلویزیونی صدا و سیما، که در حال توسعه می‌باشد. هدف از این محصول بررسی وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های فرستنده‌های تلویزیونی می‌باشد و در صورت وجود مشکل به کاربران اخطار مناسب داده می‌شود.


5- پرفروش‌ترین محصول شرکت، تاکنون کدام محصول بوده است؟
   محصول اتوماسیون رادیو برای مکانیزه کردن چرخه تولید، پخش (Playout) و آرشیو شبکه‌های رادیویی طراحی شده است و در حال حاضر در بیش از 30 شبکه استانی در حال استفاده می‌باشد.


6- کدام نرم‌افزارها در خارج از کشور بیشتر مشتری داشته‌اند؟
   نرم‌افزار اتاق خبر (SINA Newsroom) که امکان مشاهده تولید و ویرایش خبر و انتشار آن را مهیا می‌کند. این محصول در کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان، لبنان و ترکیه در حال استفاده می‌باشد.


7- آیا شرکت ساعت محصولی دارد که برای استریم و پخش زنده طراحی شده باشد؟
   بله. در حوزه پخش شبکه‌ای و اینترنتی محصول سیبا (SABA Studio) که یک استودیوی نرم‌افزاری می‌باشد با امکان دریافت ورودی‌های متنوع، امکانات میکس تصاویر، افزودن المان‌‌های گرافیکی مانند زیرنویس و لوگو، و تولید خروجی‌ سیگنال و استریم به صورت یک استودیوی مجازی در بستر اینترنت استفاده می‌شود.
   همچنین در حوزه برودکست محصول رادیونما (SABA Slide TV)، که امکان پخش اسلایدهای تصویری به همراه المان‌های گرافیکی به صورت استریم قابل پخش توسط فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال (DVB-T) می‌باشد.


8- در جدیدترین به‌روزرسانی محصول رادیو نما (اسلاید تی‌وی) چه امکاناتی اضافه شده است؟
   نرم‌افزار رادیونما به صورت تحت وب (web-base) و با چرخه کاری پخش، به‌روزرسانی شده است. و به صورت پایلوت در سازمان صدا و سیما در حال استفاده می‌باشد.


9- لطفا از تیم برنامه‌نویسی برای ما بگویید.
   در حال حاضر تیم نرم‌افزاری شرکت علاوه بر تجربه چندین ساله در حوزه صدا و تصویر و استریمینگ، به تکنولوژی‌های جدید نرم‌افزار مسلط هستند. تا بتوانند نیازمندی‌های مشتریان را با کیفیت مطلوب مرتفع نمایند.


10- در پایان اگر نکته‌ی خاصی دارید، بفرمایید.
   استراتژی جدید شرکت ساعت در تولید، این است که محصولات تخصصی شرکت را به گونه‌ای توسعه دهد که کاربری عمومی‌تری داشته باشد. تا در فضای اینترنت نیز همانند فضای برودکست قابل عرضه باشند.


  23  آذر  1400 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است