سبد خرید خالي مي باشد

راه اندازی و تجهیز رادیوها توسط شرکت ساعت

(0 رای‌ها)

تجهیز رادیوهای مراکز استانی و سراسری و برون مرزی در ایران
در اردیبهشت 1384 از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونت استان‌ها به شرکت مهندسی سامانه‌های عصر تمدن پیشنهاد پروژه‌ای جهت تولید نرم‌افزار اتوماسیون رادیوی مراکز ارائه شد. شرکت ساعت از همان سال طرح واسط اتوماسیون رادیویی (سیستم‌های تولید، پخش، ضبط شاهد) را آغاز نمود و توانست در اسفند 1385 کار را به اتمام رساند و این پروژه را با موفقیت تحویل سازمان دهد.
در اردیبهشت 1385 در حالی که شرکت مشغول راه‌اندازی پروژه واسط اتوماسیون رادیویی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود، رادیویی به نام رادیو معارف نجف درخواستی برای یک سیستم کامل اتوماسیون ارائه کرد. پس از عقد قرارداد، این پروژه در همان سال به انجام رسید و شرکت در آن سال به طور موازی پروژه طرح واسط اتوماسیون رادیوهای مراکز را مدیریت می‌کرد. در سال 1386 این پروژه با موفقیت به پایان رسید و نیروهای این مراکز نیز آموزش داده شدند.
پس از طرح واسط اتوماسیون رادیو، طرح جامع‌تری به نام طرح جامع اتوماسیون رادیوی مراکز در سال ۱۳۸۶ مطرح شد که تکمیل و جایگزین طرح واسط بود و شرکت نظام مجری آن گردید. در خرداد ماه 1386 تحت قراردادی با عنوان نرم‌افزار طرح جامع 26 مرکز راديويي، شرکت ساعت برای شرکت نظام تهیه نرم‌افزار طرح جامع را متقبل و متعهد شد. این پروژه پس از حدود یک سال و در مرداد 1387 با موفقیت تحویل گردید.
همچنین در آبان 1386 همزمان با پروژه نرم‌افزار طرح جامع مراکز راديويي، سازمان صدا و سیما جهت تهیه نرم‌افزار اتوماسيون 29 استوديوی توليد رادیو که برای 16 کانال رادیوی سراسری استفاده می‌شدند، با شرکت ساعت قراردادی منعقد نمود که این پروژه در محل ساختمان شهداي راديو، طی حدود هشت ماه اجرا شد و در تیر ماه سال 1387 با موفقیت به بهره برداری رسید.
بلافاصله در مرداد 1387 از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساعت در خصوص اتوماسيون راديويي پخش 6 استودیوی برون‌مرزي درخواستی ارائه شد. پس از عقد قرارداد مهندسین شرکت ساعت کار نصب و راه‌اندازی را آغاز کردند و در دی 1388 پروژه به طور کامل تحویل داده شد.
پس از مدتی در تکمیل اتوماسیون رادیویی مراکز این بار با همکاری شرکت جویا، 6 مرکز رادیویی باقی مانده دیگر نیز توسط شرکت ساعت با محصول اتوماسیون رادیویی طرح جامع (سیستم‌های پخش، تولید، آرشیو، ضبط شاهد) تجهیز شدند. به این ترتیب هر 32 مرکز رادیویی استانی و شهری توسط شرکت ساعت به اتوماسیون رادیو مجهز شدند.
علاوه بر مراکز استانی در پخش جدید رادیوهای سراسری، اتوماسیون ضبط شاهد صدا (SARA Radio Logger) به منظور ضبط صدا با کیفیت مناسب با امکان پخش مجدد، نصب و راه‌اندازی شده است. این سیستم قابلیت به کارگیری مستقل نسبت به سیستم اتوماسیون رادیو را نیز دارد.
همچنین بخش خبر همه رادیوهای سراسری از 5 استودیوی رادیویی در واحد مرکزی خبر استفاده می‌کنند که این استودیوها نیز از با سیستم پخش صدا (SARA Radio Playout) محصول شرکت ساعت تجهیز شده‌اند. این سیستم نیز به تنهایی قابلیت اتوماسیون یک استودیو را دارد.


راه‌اندازی اتوماسیون‌های رادیویی خارج از کشور
شرکت ساعت با توجه به سابقه کاری خود، توانایی راه‌اندازی اتوماسیون‌ ایستگاه‌های رادیویی را دارد و در مهرماه 1390 به درخواست مدیران ایستگاه رادیویی زهرة الفرات، سیستم اتوماسیون خود را در این رادیو واقع در جنوب عراق راه‌اندازی نمود. این پروژه حدود هشت ماه به طول انجامید و در خرداد ماه 1391 با تلاش مهندسین شرکت ساعت در کشور همسایه به اتمام رسید.
بلافاصله پس از تحویل پروژه استودیوی رادیویی زهرة الفرات یعنی در تیرماه 1391، پروژه دیگری در کشور سوریه جهت راه‌اندازی استوديوي راديويي و تجهيزات جانبي راديو تلويزيون دولتي سوريه، اجرا گردید.


  sara logger , sara playout
  24  مرداد  1401 ,

 

 

 

 .کلیه حقوق مطالب برای شرکت سامانه های عصر تمدن2024 © محفوظ است